Dag 4 – Staat nr. 2: Missouri

12 september 2012 - Cuba, Missouri, Verenigde Staten

Het opstaan en voorbereiden op de rest van de tocht gaat steeds sneller. Om 8.10 uur waren we klaar om te vertrekken, nog wel even snel al het vuilwater droppen en het schone bijvullen. En om half 9 up and running. Een klein stukje terug rijden naar Carlinville om daar de route 66 weer op te rijden. Deze dag iets minder in de kleine stadjes blijven hangen om vooral meer tijd te hebben voor St. Louis. Waar we rond de middag aan kwamen bij de oude “Chain of Rocks Bridge” erg indrukwekend wetende dat het een van de weinige bruggen is met een knik erin en een van de oudste bestaande stukjes route 66. En hij is nu alleen nog toegankelijk voor fietsers en voetgangers. Vanuit daar doorgereden naar de “Gateway Arch” dat is een grote boog van 192 meter bekleed met RVS. En er is de mogelijkheid om met een lift naar boven te gaan. En natuurlijk hebben we die kans genomen en je hebt een zeer imposant uitzicht over de stad en een groot gedeelte van de staten Illinois en Missouri want de Arch ligt precies op de grens. Vanuit daar de weer verder de 66 op om een klein beetje “highway” te pakken. Onderweg even een snelle hap en langs bij een AT&T store om een simkaartje met internet te kopen, want ik moet deze blog toch wel online kunnen gooien :P Ondertussen zitten we weer ver in de middag en hebben we een camping opgezicht bij het plaatsje Cuba. Lekker een paar pilsjes gedronken en de rest van de appelflappen van gister opgegeten, om daarna weer te gaan slapen.

1. Pa:
    14 september 2012
    Hey vriend, ik heb je update weer gelezen en de 'brug en de boog', zoals jij die omschrijft, geGoogled. Het is erg indrukwekkend inderdaad! AT&T is overigens een heel bekende naam in de telecom-infra, ik kom dat regelmatig tegen tijdens mijn werk.
    Prettige voorzetting en 'pint en appelflap' ze!
  2. Mai:
    14 september 2012
    Ha buurman,

Leuk om op de hoogte te blijven van alle dingen die je daar meemaakt. We gaan alle verhalen van je lezen en we kijken al weer uit naar de volgende. Geniet er lekker van. Veel plezier en de groeten aan de rest.

XXX
    Mai